placeholder

Vill du jobba med redovisning i Sveriges främsta serviceföretag?  

Ansök här

Vill du bli en del av ett familjärt team med högt i tak och positiv anda? Har du erfarenhet av såväl löpande redovisning som bokslut och vill jobba i en ansvarstagande roll? Då är tjänsten som redovisningsekonom hos oss något för dig.

Om rollen

I den här rollen kommer du att bli en viktig kugge på vår ekonomiavdelning. Avdelningen består idag av tre personer och behöver nu rekrytera in dig för att möta den tillväxt vi haft de senaste åren. Vi är idag ekonomiavdelning åt tre av bolagen i PamTot-gruppen; Pamaco Totalservice, Formac Production AB samt moderbolaget PamTot Holding AB. I dessa bolag ansvarar vi för hela ekonomiprocessen, från fakturahantering till årsredovisning och koncernkonsolidering. 

I din roll som redovisningsekonom är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

Arbeta med månadsbokslut och månadsrapportering
Vara ett stöd till vår ekonomiassistent i arbetet med kund- och leverantörsreskontra
Hantera nyupplägg, underhåll och avslut av våra serviceavtal
Hantera inkommande ärenden och frågor från kunder och kollegor
Vara delaktig i arbetet med att utveckla våra processer och arbetssätt

Tjänsten har start omgående. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Idag sitter vi på Pamacos huvudkontor i Kista. Du rapporterar till bolagets CFO Daniel Arvidsson.


Ansök här

Vi erbjuder

Kul på jobbet. Kunniga och roliga kollegor, mycket skratt och möjlighet att lära sig av varandra
Möjlighet att bli en ”spindel i nätet” när det gäller ekonomifrågor, en roll med många kontakter både internt och externt
Möjlighet att utvecklas i takt med att verksamheten inom bolagsgruppen växer
Valet till privat sjukvårdsförsäkring eller friskvårdsbidrag
Möjlighet till årlig bonus
Sociala aktiviteter tillsammans med teamet och företaget
Årlig gemensam kick-off, senast var vi i en helg i Istanbul
Tjänstepension och generösa trygghetsförsäkringar via SEB

Om dig

För oss är din personlighet viktig. För att trivas hos oss behöver du dela vår anda, vilket gör oss unika och framgångsrika. Det skapar också förtroende hos våra kunder och mot varandra som kollegor. Du är utåtriktad, kommunikativ och har förmåga att ge god service till kunder och kollegor. Du är strukturerad och noggrann med en stark känsla för ordning och reda. Du gillar att ta eget ansvar och kan arbeta självständigt och tänka steget längre. Förutom det, behöver du för denna roll ha:

Ekonomiutbildning med inriktning mot redovisning på högskolenivå eller motsvarande
1-3 års erfarenhet av arbete med kund/leverantörsreskontra och bokslut
Förmåga att ha många bollar i luften och hantera parallella arbetsuppgifter
Erfarenhet av att jobba i Excel, gärna med pivottabeller
Erfarenhet av att jobba i ett större ERP-system, gärna Jeeves

Vi går igenom ansökningar löpande och planerar att ha klar rekryteringen i december. Går du vidare i processen är första steget ett kortare möte med fokus på dig som personer och möjlighet för dig att få en mer detaljerad bild av rollen tillsammans med din potentiella chef. Det andra steget är en djupintervju med uppgiftbaserade frågor. Det tredje steget är referenstagning och bakgrundkontroll, som vi gör i samarbete med ett externt bolag. 

Vänligen notera att vi inte emot ansökningar via mail av GDPR skäl. Om vi får in mailansökningar kommer dessa att raderas. 

Om du vill ha mer information om tjänsten når du vår CFO på daniel.arvidsson@washtec,se  

Varmt välkommen med din ansökan!

placeholder